שיפוצים בבית לא חייבים להיות סיוט – מדריך לפני שיפוץ

מאת אורן שץ

אוי, שיפוצים. כמה שזה מעיק לפעמים. אפילו ההכנות לקראת שיפוץ נרחב בבית מתישות בפני עצמן, שלא לדבר על העבודה עצמה – גם אם היא נעשית על ידי קבלן שיפוצים ולא על ידכם. אז איך אפשר להתכונן לכך מראש, לבצע את השיפוצים ללא כאבי ראש מיותרים ולעשות זאת בכמה שפחות מאמץ?

 

קודם כל החליטו: אילו שיפוצים אתם רוצים?

אסור לבצע שיפוץ תוך כדי תנועה. זה ישגע אתכם ואת מי שמבצע את השיפוץ עבורכם. בנוסף, תגלו כי עבודות לא מתוכננות יעלו לכם יותר, פשוט משום שאף אחד לא ממש יודע מתי הן נגמרות. רוצים לשפץ משהו בבית? החליטו מראש מה זה יהיה בדיוק, כתבו זאת על דף מסודר וסגרו זאת מול המשפץ. שלא יהיו תקלות בדרך.

 

עדיף למצוא קבלן שיפוצים שעושה הכל

ישנם שיפוצניקים שמבצעים רק סוגים מסוימים של שיפוצים. במקרה כזה, תצטרכו בעל מקצוע לכל סוג עבודה:

    • ריצוף
    • צביעה
    • צנרת ואינסטלציה
    • עבודות חשמל
    • שבירה או בניית קירות

 

כדי לחסוך בכסף ובעיקר בזמן יקר, חפשו קבלן שיפוצים שמוסמך לבצע את כל העבודות הללו בעצמו.

 

האם מדובר בקבלן שיפוצים בעל רישיון?

לפני שאתם חותמים על חוזה מול קבלן שיפוצים, וודאו שהוא רשום ברשימת הקבלנים המורשים. היום כל אחד יכול להיות שיפוצניק, אבל לא כולם רשאים להיות קבלנים כאלו. ואם אדם מצהיר שהוא קבלן לשיפוצים ואינו כזה – אסור לשכור את שירותיו.

 

זמנים זה קודש במהלך שיפוצים

שיפוצים הם אי נוחות אחת גדולה. וכולנו – גם המשפץ – רוצים שהם יסתיימו כמה שיותר מהר. הרי שיפוץ נרחב שנוגע לכלל הדירה, יכול להשאיר אתכם מחוץ לבית למשך כמה ימים טובים. לכן, סכמו מראש על לוחות הזמנים של העבודות, כדי שתדעו בדיוק מתי הכל יהיה מאחוריכם. המשפץ איחר? הוא יפצה אתכם.

 

להכין את הדירה לקראת השיפוץ

גם לכם יש תפקיד חשוב, אפילו אם אינכם המשפצים עצמם. עליכם מוטלת המשימה להכין את הדירה כמו שצריך לקראת העבודות: את הרהיטים רכזו באמצע החדר וכסו אותם, כדי שלא יתלכלכו בזמן צביעה של החדר. מומלץ לכסות באותה הזדמנות גם את הרצפה.

אם במסגרת שיפוצים שתכננתם סוכם על שבירת קיר, מומלץ להניח בסביבתו שמיכות ובדים עבים, כדי למנוע פגיעה במרצפות. אם מתוכננים שיפוצים נרחבים, לא יזיק לעדכן בכך את השכנים (אם אתם מתגוררים בבית משותף) ולהתנצל על חוסר הנוחות הזמנית. דבר חשוב נוסף הוא לסכם מראש עם הקבלן על זמני פינוי הפסולת שתצטבר במהלך השיפוץ.

 

ומה לגבי מחירון שיפוצים?

בכל מקרה שהוא, זו הסוגיה החשובה ביותר. דעו כי פערי המחירים בשוק גדולים מאוד וכי יכולת המיקוח תעזור כאן מאוד. אבל, אל תשכחו כי מחירים נמוכים מידי פירושם במקרים רבים גם חומרים באיכות ירודה. לכן, היזהרו ממחירים זולים בצורה קיצונית. אגב, קניית החומרים בצורה עצמאית (צבע לדוגמא) יכולה לחסוך לכם כסף רב.

 

וזהו מחירון שיפוצים כללי: עבור בניית קיר תחויבו בכ-200 שקלים למטר, כשבניית קיר גבס תעלה כמעט אותו דבר. הריסת קיר תגיע עד 170 ש"ח למטר, מ"ר של ריצוף חדש יעלה 200 שקלים וצביעת חדר תהיה בין 500 ל-1000 שקלים. שיפוצים הם אמנם לא דבר זול, אבל תמיד אפשר למצוא את הדרך אל עבודות זולות וקצרות.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.

מקור המאמר: articles.co.il

 

דילוג לתוכן